Hiljaiselo on jatkunut, mutta lukeakkin olen yrittänyt. Ei vain oikeasti ole ollut mitään kommentoitavaa, kun on olluna aika hömppää tuo lukemisto viimeaikoina. =)

Otsikkoon viitaten olen lukenut aivan mahtavan kirjan. Tai siis oishan tämä pitänyt tajuta ilman tämän kirjan lukemista. Siis, että meillä sekä naisilla että miehillä on oma rakkauden kieli, kun niin monessa muussakin asiassa meidän on vaikea ymmärtää toisiamme. Mutta kun sitä on toisaalta toteuttanut sitä toista punaista lankaa, että "tee toiselle niin kuin toivoisit hänen tekevän sinulle". No, en ole mitenkään uskonnollinen, mutta kuitenkin tuo on ollut johtotähtenäni.

Mutta tämä kirja, Gary Chapmanin "Rakkauden kieli", aukaisi ajatuksen virran! Jota ei saa pysäytettyä. Olen pyörittänyt kirjaa vielä kotona ja uusinut sitä ahkerasti, jospa avopuolisonikin lukisi sen. =) Ei väkisin, mutta jospa hän vahingossa ikään kuin tarttuisi kirjaan.

Gary Chapman on parisuhdeterapeutti ja kirjan perusteella oivallinen sellainen. Hänen kirjassaan kerrotaan viidestä erillaisesta tavasta osoittaa rakkautta. *)Myönteiset sanat *)Kahdenkeskinen aika *)Rakkauden lahjat *)Lempeät palvelukset *)Fyysinen kosketus.

Oivalsin heti mikä noista on se tapa, jolla minun rakkauden tankkini saa täyteen. Kirjaa lukiessani oivalsin senkin, että olen samalla tai siis omalla tavalla yrittänyt osoittaa omaa rakkauttani avomiehelleni eikä se monestikkaan mene läpi ja konflikti on valmis. Minulla on  aavistus siitä, mikä avomieheni rakkauden tankin saa täyteen, mutta sitä pitäisi testata. Toivoisin niin, että hän lukee kirjan ja innostuu kokeilemaan sen harjoituksia. Kirjassa on aika uskonnollinen sävy, mutta ajatus on oivallinen ja olen päättänyt yrittää elää sen mukaan. =)

"Jos haluaa osoittaa rakkautta niin, että puoliso ymmärtää sen merkityksen, on oltava valmis oppimaan hänen ensisijainen rakkauskielensä." -Gary Chapman

D54F7F1FEB8C06DC30DFD7038E0EFB03.png