Lukuharrastus on ollut jokseenkin hiljaista viimeaikoina. Yksinkertaisesti ei ole ollut intoa lukea. Käsityöt vain pyörivät mielessä ja pitkä työputkikin vähän painaa jo ja muutamat muut kotiasiat. =)

Mutta olen minä jotain lukenut. Lasten- ja nuorten kirjoja näköjään. ;)

Layton, Neil : Mammuttikoulu, 2009 (lasten)

Hauska ja jännittävä kirja. Paljon kuvia ja loppuratkaisuun liittyvä pieruhuumori kiehtoo varmasti nuorialukijoita. Kirjahan on lapsille suunnattu ja luulisin, että poikia se voisikkin kiinnostaa. Kirjassa ei ole paljon tekstiä.

MacAllister, M. I. : Orrin ja Usvasaarenperillinen, 2008 (lasten)

Kolmas osa Orrinin seikkailuja. Nämä kirjat ovat aika synkkiä ja aika pelottaviakin. Lapsille se on suunnattu ja onkin kirjastossa lasten eikä nuorten puolella. Se keikkuu kyllä mielestäni siinä rajoilla. Tykkään paljon näistä oravatarinoista. =)

DiTerlizzi, Tony ja Black, Holly : Spiderwickin kronikat II, toinen osa kolemesta Jättiläispulma, 2009 (nuorten)

Tuota noin... Ensimmäinen kronikka oli ihan mielenkiintoinen ja elokuvankin aijon tässä siitä katsoa. Mutta jotensakkin en ole enään niin innostunut lukemaan tätä toista kronikkaa. Ehkä liian samankaltaista, että jaksaisin innostua.

Marttinen, Tittamari : Viivi Pusu ja säihkyvät sukset, 2009 (nuorten)

Tämän kirjan kirjan kanssa minulla oli samanlainen olo kuin edellistä kirjaa lukiessani. Liian samankaltaista akaa jo olla. Jymähtänyttä. Mutta ehkä minä en kuulukkaan kohderyhmään. =D

Kivelä, Anneli : Katajamäellä kuohuu, 2009 (aikuisten romaani)

Tämän sarjan lukeminen on jokseenkin pakkolukua. Parista ensimmäisesta kirjasta pidin, mutta sitten alkoi tökkiä. Mielestäni teksti ei ole niin sujuvaa kuin muilla samantyylisä kirjoja kirjoittavilla. Turhaudun tämän tekstin kanssa. Kirjat ovat kyllä kovin suosittuja kirjastossa. Joten tämä ongelma on siis vain minun korvien välissä. =) Olen ikäni tykännyt lukea hömppää, mutta nyt on huomattavissa tökkimistä tässä suhteessa. ;) Olen siirtynyt lähes kokonaan lasten ja nuorten osastolle. Eikös se vanheneminen tälläistä aiheuta. =)

Löysinpäs tämmöisen mielenkiintoisen blogin : Hömpän helmiä

Sittenpäs luin sellaisen kirjan, jota olen mielessäni pyöritelly. Kyseinen sarja on todella kysytty kirjastossa ja sen ensimmäisestä osasta on tehty myös elokuva. EN vain oikein tykkää mistään kauhujutuista. Ystäväni kuitenkin suositteli minulle kirjaa sanoean "Kyllä sinä oikeastaan tykkäisit siitä kirjasta, se on rakkaustarina."

Meyer, Stephanie : Houkutus, 2005 (nuorten)

Tämän ensimmäisen osan luin muutamassa päivässä. Mikä on nopeaa minun mittapuullani ja ottaen huomioon ettei lukuintoa ole viimeaikoina oikein ollut. Kirja on mielestäni hyvin kirjoitettua soljuvaa tekstiä. Suomentajalla on varmasti osuutensa asiassa. Tykkään Harry Pottereista ja sen kaltaisesta fantasiasta, se ei ole pelottavaa. Sitä ei voi tapahtua oikeassa elämässä. Houkutuksen tapahtumat voisin kuvitella tapahtuviksi. Joo, olen aika höperö. Siksipä olen miettinyt uskallanko lukia seuraavia osia. Uusikuu odottaa jo tuolla, mutta luin Wikipediasta juonipaljastuksia ja en ole varma tykkänkö. ;) Olen melkoinen romantikkokin kirjojen suhteen, en voi sietää sankaritarta joka rakastaa ensin yhtä ja sitten onkin kahden vaiheilla. Pikkuseikka sinänsä, mutta ärsyttää aika paljon. =D

Houkutusta lukiessani mietin monenlaisia asioita. Muunmuassa sitä, että näinkö on, että kun joku aikoo murhata jonkun, murhaaja alkaa analysoida miksi aikoo tehdä mitä aikoo. Sivu tolkulla kirjoitetaan siitä miksi tähän on tultu. Kyllähän siinä uljas sankari kerkiää karauttaa paikalle ja pelastaa sankarittaren. Miten lienee oikeassa elämässä?

Tämmöistä tänään Niiskuneidin lukunurkassa =)